Tuesday 13 December 2011

gua ingat lu SINGAPORE part 2

Salam bro..
Mr Kekurakukaku said.

Hai2 halo2 dan selamat sejahtera kepada KAMOO semua..
hahah well bertemu kita dalam entry kedua perjalan hidup 4 mahluk di OVERsea. (SINGAPORE).

Well Part 1 gua cita bagaimana gua boleh terbabit dalam aktiviti ini kan.. so sekarang ni gua cita tentang perjalanan gua bersama- 3 lagi mahluk ni..

Ok selepas jer gua dapat warning dari faiz supaya tak membatalkan idea dia tu. gua terus jer pulang ker rumah.. sampai rumah takda port gua terus jer landing di sofa umah gua (actuly benda tu dah tak layak dah paggil sofa kerana kedaifanyaa koyak banyak daaa) seperti seekor ular sawa yang baru menelan 5 biji ayam kampung plus kambing seko.. sambil2 layan cita NCIS (cita bunuh2 dan tembak2) otak belah kiri gua memikirkan pakaian dan kelengkapan apa yang gua kene bawa esok.. manakala otak sebelah kanan masih lagi memikirkan bagaimana Faiz boleh berkenalan dengan awek itu. (hiss bengong pale memikirkan nyaa. (ceeewwwt gua masih lagi begong memikirkanya sehingga sekarang)..di dalam hati gua masih lagi ada rasa bedebar2 plus gembira mengenangkan aktivit yang gua akan join esok hahah. Sempat juga ketika itu gua traning bagaimana nak memperkenalkan diri gua kepada meka (awek itu laa) .. hahaha

Well tepat jam 12.00 malam gua rasa dunia ni gelap gulita (gua dah tido).. hahaha dan tepat jam 6.30 gua rasa diri seperti disepak dan dicuit2 rupa rupaya mamber gua panjang mengejutkan semua seisi rumah untuk solat subuh (Panjang ialah hosemate gua beliau bukan seekor kucing ataupun jam tangan ok, beliau alim orangnyaa dan memang tugas beliau mengejutkan kita orang solat subuh tapi beliau nak kawin daa so korang semua melepas haaahaha)

Dengan mata yang rabak dan air liur basi bersepah di bantal gua gagahkan diri untuk bangun.. sempat juga gua melalut:
gua: "syg kejutkan abang ea, thaks syg. syg buat serapan apa hari ni.. syg bahu abg penat lah meh picit sikit.
panjang: "hotak ko.! syg pale lutut.. bila masa lak aku kawin gan ko gila..! serentak dengan itu sebijik bantal terbang indah di muka gua.. dan gua otomatik terus segar
gua: "sori aa der gua over mimpi tadi..
haha selepas itu gua pun bagun aa

Selepas gua bagun dan solat subuh gua terus layan WONDERPETS (astro 611) sambil menunggu jam 9.00 pm
setelah menjelang 8.30 gua mandi dan gua terus msj bro faiz. "bro bila nak gerak ni" dan faiz balas " jap lagi gua datang gua tengah siap2 ni..
Semetara itu gua terus membuka lokar baju gua abis semua baju gua try tapi takda satu pun yang gua minat until gua nampak sebijik baju biru yang agak lama gua tak pakai. Why gua tak pakai sebab baju tu ada tertulis satu benda


Nampak tak dia tulis apa.. haha sebab tu gua segan nak pakai tap hari tu gua tetapkan iman gua gua pakai jer baju tu hahaha..

Tepat jam 9.10 pm (Faiz yang lambat taw alia huhuhu) beliau sampai bersama kate farari merah beliau (nampak comel.. sebelum bergerak gua sempat singgh di opis gua UTMSPACE untuk mengambil passport dan ambil minyak rambut muka gua kat opis.. haha. selepas tu gua terus bergrak ke shell untuk isi minyak dan ambik duit,, dalam perjalanan gua sempat juga mengorek hidung dan mengorek rahsia bagaimanakah faiz jumpa awek ini:
gua: " bro.. lu sihat lu dah serapan? (perlahan dan lembut jer suara gua .. biasa aa nak ambik hati dan mood kekeke seronok dapat jenjalan gan awek lagi tu haha)
faiz: " apasal ko tak tanya camtu.. gua nampak cam nak mati ker (ganas sungguh jawapan beliau) dan serentak dengan itu hati gua macam di panah petir dan dilibas mesin rumput habis mood indah gua dirobek spoiled sungguh..!!!
gua: "ala bro gua tanya jer haha awek tu dah kat mana daa.. ko dah call dia ker? camana bro jadi tak. pertanyaaan gua.. "sambil tu kedengaran lagu wanderpet di kepala gua wonderpet.., wonderpets2.. dan masih terbayang lagi hamster cute yang ada kain yang dikat di leher, kura2 hijau bertopi dan burung kuning memakai gogle menyelamatkan pak cik rama2 ketika pakcik rama2 hampir lemas di lopak air. (episod 23).. haa (layan wei cita dia pagi tad haha)
faiz: " diorang dah gerak daaa dah ada kat CS. pendik dan ringkas sahaja jawapan faiz sama seperti jawapan beliau semasa ditanya oleh Cikgu Bahri semasa sesi soalan matematik tamabahan.. haaa
gua: " waah tak sabar nya kata gua sambil mata gua gua besarkan.. sempat juga gua berlatih lagi untk memperkenalkan diri gua kepada meka. haha (dalam hati nak jer gua tukar seat dgn beliau n bawa kate tu laju2 tapi mengenangkan gua seorang yang berhemah di jalan raya dan gua masih lagi nak merasa hidup lama hasrat tersebut gua batalkan hahaha..
faiz: " wei lu dah sedia nak g ker.. ada barang tertinggal tak?
gua: " takda.. sambil tu gua mengimbas kembali memori gua takut2 ada barang tertinggalkan

lebih kurang jam 10.30 gua sampai di CS dan awek tersebut telah mengantar sekeping msj mengatakan diorang lepak dekat STarBuck.. diorang tulis "kitaorang lepak dekat STARBUCK di CS ni bukan dalam STARBUCK taw ambik bau jer makan tak mampu.. kita orang pakai skirt panjag kalau korang nampak minah dua orang yang comel2 pakai skrt tu kitaorang aa haha.." haa gua masih inga lagi ayat tu..

Selepas parking kate di METRO PARKING. gua dan faiz berlari2 anak ke CS.. sampai CS gua mencari kedai tersebut dari tingkat bawah hingga ke atas tak jumpa dan faiz tanya kat seorang mamat ni ada lagi ker STARBUCK kat area2 ni dan mamat muka toya tu kata ada kat JB SENTRAL sebelah KFC lantas kami menuju ke sana dan selepas naik tangga turun tangga kami ternampak papan tanda tulis KFC dan sebelah dia STARBUCK..perasaan hati yang semakin berdebar2..

dan .........

Bersambung di PART 3 hahahhaha

ni tempat first kitaorang jumpa


(contoh kate faiz kekek sory bro gua takda gambo kate lu)

1 comment:

  1. hahahahahahha! wehhhhhh mana ada i tulis ayat macam tu ! lain sikit tau mesej tu !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...