Thursday 12 July 2012

LAWAK GAK.. ADA LAH SIKIT..

Salam bro...
Mr kekurakukaku said...

ada benda ini aku tak update apaaa laaa sila lah baca k..
Maka Tersebutlah Kisah Seorang Pemuda yang Jahil Tentang Agama Bernama Seman...adapun Seman baru kematian bapanya..Seman merupakan Anak yang Baik..Lalu dia Pergi bertemu Dengan Tok Imam Kampung Untuk bertanyakan apakah aktivit yang boleh dilakukannya untuk ayahnye yang sudah mati itu.. BErikut adalah Dialog perbualan tersebut..

Seman: Apakah Yang Bole Sya buat Utk Bapa Saya Yang sudah Mati tu Tok? Nak BAca Doa SAya Tak reti..SAya Bab Agama ni JAhil SKet.

Tok Imam: Kalo Camtu, Kok Amik Jug Air Yasin nih.. Ko siram saje atas pusara bapak Ko..

Seman: Bagus Cadangan Tok.. (lantas mengambil jug tersebut) lalu pulang ke rumah utk bersiap-siap sebelum ke pusara bapanya. Diletakkan jug berisi air yasin tersebut di atas meja. Sebaik sudah bersiap, dia lihat jug tersebut sudah ilang..lalu seman bertanya kepada mak nya..

Seman: Makkk.. oo Mak.. mak ade nampak tak jug air atas meja ni tadi?

MAk: ada nihaa kat dapur.. mak dah bancuh wat air teh O..meh la minum nihaa..

Seman: laa..mak.. tu air yasin utk Buat SIram kat kubo ayah la!..hape mak wat Air Teh O!Camna nak Buat ni??

Mak: Lorhai.. Mana La Mak Tau!..KO Pun Bukan NAk Tanda Jug tu tulis Air Yasin!.. Ala Amik je la Air tu siram je.. AIr Teh ke, coca cola ke, air sprite ke sama je.. air gak.. leh je wat siram..bukan Arwah Ayah KO kisah Pun..

Seman: Yolah mak.. Man gi dulu ( menurut perintah mak.. anak mithali)

Sesampainya Di Kubur..Dengan Sepantas KIlat Seman TErus Menjirus Kubur Ayahnye itu dengan Air Yasin Teh Pekat Tersebut.. Habis basah Batu NEsan putih TErus Bertukar Klaer jadik PErang.. So sEman pun Nak Balik la.. Selang beberapa LAngkah ..tiba tiba Dia Terlihat kepulan Asap Putih memenuhi kawasan Kubur AYahnye...dan Tanah Mula BErgoncang...tetibe Kedengaran satu suara yang berbunyii....
" BOH!!!.. Ada Ummpph!!"

hahaha...

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...