Tuesday 31 July 2012

SOME SAID, SHE DID & IM SAD (PART 2 - PENGEMBARAAN DITERUSKAN)

Salam bro..
Mr Kekurakukaku said..

Hai halooo & selamat pagi... ok ini merupkan entry kedua... kalau korang nak baca entry pertama sila lah klik ni...


Hokeyyy korang kena baca part one dulu baru aa pham aku g mana k... haha bak perpatah melayu said.. tak kenal maka, tak cinta.. (if u dont no.. hell yeah u will not fall in love) huhahaha..
ok...

So pengembala pengembaraan bermula pada hari Ahad 30 Julai 2012.. hokey sebelum aku gerak ke kl pagi tu telah berlaku satu peristiwa yang agak malang aa..aku telah kemalangan...
Lu ok bro...?

Thaks sebab tanya gua cam tu... hahaha jgn risau gua ok.. alhamdulilah.. berkat pengalaman makan tanah tar 5, 6 kali gua rasa eksiden yang ni tak bape teruk aaa... nak gambar ker.. takpe aa kang korang muntah darah lak... hahaha.. ok cita dia camni.. pagi sabtu gua gan mamber umah gua gi kedai moto sebab mamber umah gua punya moto rosak... mamber gua ni tonjang (that y kitaorang panggil dia panjang) akibat gua dan dia besar... tengiling satu gua telah mengalami kebocoran tayar.. so pada hari ahad gua nak g hantar moto gua lak ke kedai moto..

Sedang gua menunggang tengiling gua yang bocor itu.. tiba2 ada sebijik kate menghimpit gua (ketika itu gua berada di selekoh dewan taman u).. sepaptutnya kate tu tak leh buat camtu sebab dia nampakan moto gua boco, kompom gua tak leh ambil kona.. haiyaaa. 

mybe driver tu tak tahan nak berak kot...?

Mybe... kot gua rasa camtu.. dan orang yang langgar gua merupakan seorang pakcik tua cina... (haiihhh kalau amoi cantik kan best.. tentu gua minta dia buat bantuan CPR kat gua.. hahahah).. dan gua pun tak minta apa2 kat beliau itu...
Pada permulaanya gua ingat luka kecik jer rupa2nyaaa agak besar gak luka melecet di betis gua.. hayooo .. padan muka gua gak sebab sapa suruh gua pakai seluar pendik kan... setelah basuh luka gua di kedai mamak AYOP (gua masuk kedai tu siap pakai helmet takut kene cop tak posa...  haiihhh).. setelah itu gua gerak ke kedai moto.. 

Bila gua sampai kat kedai moto itu  kedai tu tutup... gua dan tenggiling gua bertentangan mata.. dari mata turun ke hati dari hati terbit rasa cam nak maki...  dan gua sempat menepuk dahi gua kerana hari ahad memang kedai tutup.. alaaaaaa...
Lalu gua pulang dengan hampee.....

Tengahari pun sampai (bukan dengan kapal terbang k..) berbekalkan kaki yang sakit dan hati yang tabah... gua gerak ke opis kerana mamber gua sudah menunggu gua (actuly gua lambat 10 minit gak hahahaha)
.. dan kitaorang bergerak pada jam 1.30 pm waktu malaysia.. (waktu korea gua tak tahu k).. dengan menaiki sebijik honda civik kita gua dan krew2 gua bergerak menuju ke Stadium Bukit Jalil..

cam ARON AZIZ hahaha

Dalam perjalanan terjadinya pelbagai peristiwa menarik yang gua rasa gua perlu kongsi gan korang...

Peristiwa pertama...
Akak si perembat duit tol..! (puihhhhh)

Yang ni true story k.. ia terjadi pabila  En k nak isi kat tol beliau di stesen petronas sebelum masuk ke lebuh raya utara selatan (Skudai).. En K nak isi kad tol sebanyak RM 100.00 hinggit tapi yang bestnya akak muka eksen tu hanya meletak RM 50.00 sahaja di dalam kad beliau.. memang tak perasan sebab tak tertulis pun kat mana2 dan En K pun tak ambil resit.. 

tempat kejadian

Beliau hanya perasaan apabila memasuki tol .. dan tertera di kad beliau RM 50.00 sahaja.. Namun dengan tabah En K pusing balik k ke stesen minyak tersebut bagi menuntuk hak beliau.. Sempat juga beliau membebel namun Mrs Tunang sempat meng"cool"kan beliau.. (hahaha)..

Dan yang bertambah panasnya apabila kitaorang (aku, Lan dan En K) masuk berjumpa akak tu .. sebelum masuk ke dalam (bukan dalam balai k) a gua telah dilantik menjadi bongzer En K (ni disebabkan muka gua yang ganas ditambah pula aksesori parut sepanjang satu jengkal di lengan kiri gua) En lan pula selaku pemanas suasana.. hahaha
Dan  kita orang masuk lagak seperti gangster (cerita KL Gangster bukan tidak seperti filem Cicak Man... atau Jiden. puihhhh...!)
bicara bermula.. tidak dimulakan dengan bismilah tetapi..

En K : akak tadi saya minta masuk Rm 100.00 kan.. apasal Rm 50.00 jer yang ada.. lagi Rm 50.00 lagi mana saya belum nak bagi duit raya lagi.. raya pun lagi 20 hari.. takan lak duit tu sendiri tanak menampakan diri beliau (lebih kurang camtu aaa dia tanya akak tu hahaha)
Akak si perembat duit tol : Ea tak masuk ea , masuk Rm 50.00 jer ker.. ia ker... laa akak ingat Rm 50.00 jer (dengan laju akak tu terus masukan lagi Rm 50.00 tanpa buat muka bersalah) nampak sangat kekantoianyaa..
Aku : Apa aa kak jauh kitaorang pusing taw.. ni higway bukan jalan Taman U, Ingat kitaorang naik kuda ker.. haiyaaaaa.. (sambil tu mata gua sempat mengushar awek2 yang sedang keluarkan duit kat mesin ATM, mana tahu ada sangkut satu tetapi hampeh semua hanyak melihat duit di mesin itu tidak pada mata gua.. owh dunia, duniaaaaa huhuhuhu)
En Lan : booooo boooooo (sambil menjelir lidah kat akak tu) (tu jer yang gua hinggat aaa hahahaha)
En K : mesti ramai dah kene n tak ambil balik kan duit dia kan
Akak si perembat duit tol : En mana ada diorang pusing balik aa... Ala bukan jauh pun pusing... Puihhh jawapan yang cukup celaka... ada ker patut dia jawab camtu.. dia hape?... ( dengan jawapan tu gua tengok muka En K berubah dan agak mengerunkan.. lebih gerun dari muka Dr Rozmey...)

kecelakaaan..!

Gua, En K, dan En Lan terkulat2 dengar jawapan tu... puihhh...!!! tapi En K tanak mencetuskan pergaduhan beliau hanya berkata.. (dengar jawapan akak tu pun dah taw dah dia selalu buat benda camni..)
En K : Kitaorang sedekah kak Rm 50.00 tu kalau kitaorang tak pusing tadi.. cian akak nak beraya takda duit (ni aku tambah hahah)
dan kitaorang bla pastu..a


Peristiwa kedua
Proton persona memang terbaik..!

gua bangga kerana gua ada tenggiling ni :)

Dalam perjalanan menuju ke Stadium Bukit Jalil, sebijik persona denga lagaknya memotong honda civik En K, En K terkesima... termenung beliau sebentar dan dengan lantas cuba mengejar persona tersebut.. namun hampeh... persona tersebut memang laju dan serta merta gua denga lagaknya menganjing En K (sebab gua pakai persona juga hahahahah)

Dan nyaris gua ditinggalkan di tepi hightway atas kecabulan mulut gua huhuhuhuhuhu

Peristiwa Ketiga
Kesweeeetan.....!

Tajuknay pun indahkan.. serios En K dan tunangnyaa memang serasi n gua jeles gan diorang... memang sweet aa dan gua pun tak leh gambarkanyaa camana... dan En lan dan tunanganyaa pun sama, cuma nak tahu sweetnyaa En Lan ni jer aa gua mampu tunjuk...

sweet kan hahaha :)

hahah lu orang tafsir aa sendiri..
tapi apa yang aku nak kata diorang memang serasi dan aku doakan diorang akan bahagia sampai ke anak cucu.. owh yer dengar kata En lan akan lansung bulan 9 dan En k bulan 11..
Taniah gua ucapkan kat diorang aaa

Lu pulak camna bro..!

Terima kasih sebab tanya gua.. nak jawapan dia... gua masih menanti.. meneliti dan berdoa semoga menurut langkah macam diorang juga.. namun gua pasti Tuhan akan bagi jodoh yang baik untuk gua juga seperti mereka2 ni :)

Peristiwa Keempat
Sesat...

Kitaorang sampai Stadium Dalam Kol 5.30 pm.. Sebelum sampai sana kitaorang dah sesat juga sebab En K kata jalan dia dah berubah.. lantas semua buka gajet masing2 mencari arah 2 Iphone sebijik Sony Satu Tap 10.0, dan BB bold 4 memerah otak mencari jalan dan akhirnya jalan pun jumpa... an sesat pun tak jauh...
dan kitaorang sempat tengok traning seson tu..
Dan yang paling bestnya En lan telah dapat bola freee dan bola itu disepak oleh permaian bola kegemaran beliau iaitu SERGIO AGUERO.. lepas dapat bola macam babun pula perangai beliau.. haiiihh..
Lepas tu kitaorang bla nak buka pose bersama kawan En K.. 
Kawan En K pakai kate pijot... (ejaan salah maap ea) dan yang menariknyaa kate ni memang laju, dan pikat dia setanding PERSONA memang terbaik aaa hahahahahhaa..) harapkan Honda.. makan ASAP jer aaaa. (jgn marah En K)

setanding gua dalam bola sepak haha ..:)

Setelah buka pose kat Wangsa Maju kitaorang bergerak ke Shah Alam.. untuk chek in Hotel yang telah ditempah secara online oleh En K.. dan disini aa berlakunya peristiwa sesat yang cam celaka gak.. Berpandukan alamat yang diprint semasa tempahan online.. kitaorang bergerak ke Batu 3 Shah Alam, mula2 aku tak pelik tapi bila En K GPS tak leh baca alamat tu aku dah pelik daa. dan En K singah di petronas dan aku ditugaskan untuk bertanya jalan.. (haha aku suka tugas ni sebab leh tanya2 awek2 yang cun) tapi malang sebab time tu cuma ada bangla2 pam minyak dan pakcik2 tua dan abang moto jer yang isi minyak huhuhuh..
Tapi takpe gua dengan cekalnyaa telah bertanya kat seorang brother moto dan beliau sendiri tak tahu tempat tu kat mana.. tapi dia ada bagi sedikit arah dan kitaorang gerak akt situ..
dan apa yang ada cuma Kilang Tesco daaa.. hahaha punya aa beso kilang apa daaa... dan bila call jer no yang disertakan dengan alamat tersebut tah apek mana yang angkat.. sah2 aa salah no..
Namun,...
En K dengan tidak putus asa mencari juga hotel tu dan kitaorang jumpa.. hampir satu jam gak pusing2 rupanyaa dekat2 situ cuma alamat jer salah.. (budu aa sapa yang bubuh alamat ni kat google)...
Lepas Chek In hotel kitaorang mandi2 dan gerak ke ICTY pula.. dalam jam 11.00 pm..
Namun apa yang aku leh gambarkan .. tempat tu lansung tak best... harap lampu jer banyak...
Dan kitaorang pulang lepas lepak kat kedak mamak ... dalam ko 1 lebih aaa...
dan kitaorang tido...

 nak main tapi sampai2 jer dah tutup huhuhu..:(

harap lampu jer banyak puihhhh..!

Peristiwa Kelima
Gua tak Sahur...

Yan ni gua memang panas.. sebab apa.. sebelum tido gua dah set jam untuk bagun sahur... walaupun gua dah baham mi goreng mamak + ayam goreng.. kelaparan gua masih ada lagi.. sebelum tido gua bercita2 nak makan kat bawah (sebab ada gerak mamak kat bawah hotel gua) gua mengidam nak makan mi goreng mamak + ayam + telur separuh masak + tosei.. haiiihhh

Namun apabila gua celik mata.. susana gelap dan gua hairan mengapa gua tak dengar bunyi jam... namun disebabkan gelap lagi gua percaya waktu masih jam 5.00 pagi.. tapi bila gua tengok jam gua.. 7.30 am.. puihhhhhh..! lepas dah waktu saho.. dan bertambah peliknya bila gua tengok tb telah dimatikan sebab gua sengaja bagi tb tu on..

Dan apabila En K bangun dia gua tanya kat dia.. "Wei bro lu bangun saho ker?".. dengan senyum cam kerang beliau kata "wa bangun sahur, wa minum air wa matikan tb.. pastu wa tido balik sebelum tido wa matikan lu punya jam sebab bising..." dengan penuh kecelakan gua kata.. "cilaka lu tak kejut gua.. gua set jam bagi gua bangun dan lu lak g matikan iaaa.."

Puihh..!! hahaha...
tu jer mampu gua kata..

Peristiwa Keenam
Kereta Meletop..!

Yang ni pun true story gak... peristiwa ni berlaku bila gua dan sampai KL dan baru pas balik tengok wayang di Mid Vely peristiwa berlaku pada petang ahad sebelum g stadium nak tengok bola..
Ia terjadi di trafik light jalan nak ke Lebuh raya NKPE.. time ni kitaorang nak berbuka pose di Pantai Dalam nak makan ayam golek...
Tengah jem time tu dan gua pun gah laponyaa disebabkan peristiwa kelima tiba2 pommmmm..! sebijik produa myvi kot melakukan letupan di enjinya dan kate tu betul2 belakang gua.. gua rasa air takda aa tu.. berasap2 gua tengok kate tu.. haihhh nak tolong tak leh pulak..

last2 kitaorang bla camtu... sebab nak tolong pun jalan jem.. n nasib baik kate tu kat belakang kalau kat depan tentu buka pose makan tar jalan jer aaa huhuhu
namun ayam golek memang terbaik dan gua sempat juma bebudak gua sebab kedai ayam golek tu depan umah sewa lama gua jer.. terubat juga rindu gua kat yop, n lah (bebudak UM)

En K & Tunang beliau time makan ayam golek

Berikut adalah beberapa peristiwa yang gua masih hinggat aaa..
Bola memang enjoy.. walaupun Malaysia kalah 3 - 1.. namun gua happy sebab gua dapat lepak gan mamber2 gua yang aswome... kitaorang gerak balik dalm kol 1 pagi dan sampai kdalam ko 4.30 am..
Cian gak gua tengok En K drive sensorang tapi lantak aa tido lagi best hahahaha...
Gua takda gambar bola sebab gua takda kamera.. harap BB jer aa 
Nak tengok gambar tunggu kat FB gua k...

time traning 

time lawan

Topi kuning tu lama dah gua nak beli hahah .. hari2 wa pakai taw..!Malaysia terbaikkk...!

So....

Terima kasih kepada En K kerana sudi tumpangkan gua..
Terima kasih kepada En Lan kerana idea bernas beliau nak tengok bola secara live..

Tu jer.. Tata

pas ni gua nak berjalan gan diorang lagi aaa...



17 comments:

  1. cantek beno gmbo awk... mcm tapes baju.. haha! ;P

    ReplyDelete
  2. mana baju ada tapis.. apa daaa

    ReplyDelete
  3. ade laaa... tapis baju kotor.. erggghhh die ni tau >.<

    ReplyDelete
  4. mana ada mengarut sajae jer dia ni.. apa daaa

    ReplyDelete
  5. eh nak gadoh die ni tau.. sy letak bju kotor dlm tapis tau.. tapis besar.. (nanges guling2)

    ReplyDelete
  6. apa aa letak baju dalam tapis.. haha nak buat hape.. nak perah baju ker.. kakakakaka

    ReplyDelete
  7. letak dlm tapis laaa...letak dlm baldi kecik.. tapis besar siket... buleh letak bju byk2 b4 cuci...grrrr

    ReplyDelete
  8. apa daaa tapis.. sungguh mengarut.. hahaha hahah alawak sungguh .. ada kah tapis baju.. hahaha

    ReplyDelete
  9. kejam lah awk ni... huk huk =.=

    ReplyDelete
  10. ahahahah hahahah hahaha..:)

    ReplyDelete
  11. tau la nanti.. ape sy nk buat... (hentak2 kaki)

    ReplyDelete
  12. tu jer bole buat.. just hentak2 kaki ,, hahah cam bebudak sungguh! hahaha

    ReplyDelete
  13. awk tu... asek buat org... :'(

    ReplyDelete
  14. hui panjang nau cite lu..
    ape2 pun selamanya harimau malaya :D

    ReplyDelete
  15. tak p panjang lagi ni jija..:) thks sudi baca

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...